`Telefoonproviders massaal in de fout`

14 februari 2016
427 Views

Consumenten mogelijk recht op terugbetaling.

Telefoonproviders zijn massaal in de fout gegaan, waardoor sommige consumenten het recht hebben op terugbetaling van de toestelkosten. Dit stelde ConsumentenClaim op basis van een uitspraak can de Hoge Raad.

 

Het gaat om contracten met een zogenoemde “all-in-prijs”. Dit zijn abonnementen waarbij de telefoonprovider geen uitsplitsing heeft gegeven van de belkosten en de prijs van het toestel.

 

Afgelopen vrijdag heeft de Hoge Raad volgens ConsumentenClaim bepaald dat als een consument het deel van het contract wat betrekking heeft op het toestel terugdraait, hij geen vergoeding hoeft te betalen voor waardevermindering of gebruik van het toestel. Hij kan volstaan met het teruggeven van het toestel in de staat waarin het verkeerd. De telefoonprovider moet op haar beurt alle kosten die gedurende de looptijd van het contract voor het toestel in rekening zijn gebracht aan de klant terugbetalen.

 

“In vrijwel alle gevallen is dat gunstig voor de consument”, zo stelde de claimorganisatie.

 

Door: ABM Financial News.
Info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20-578 24 80

 

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Leave A Comment